Hotel Drachten is open

Naar aanleiding van de huidge COVID-19 maatregelen is Van der Valk Hotel Drachten geopend voor overnachtingen. Ons restaurant en brasserie zijn helaas gesloten. Wel bieden wij nog steeds vers bereide afhaalmaaltijden voor zowel hotelgasten als niet-hotelgasten. Onze zalen zijn uitsluitend geopend voor noodzakelijke bijeenkomsten. Sinds de recente versoepelingen is ons terras, bij mooi weer, geopend van 12.00 - 18.00 uur.

Wij hopen u spoedig in goede gezondheid te mogen verwelkomen in ons hotel!

Onze faciliteiten

Hotel
Helaas kunnen wij vanwege alle maatregelen rondom Covid-19 tot nadere berichtgeving alleen hotelgasten ontvangen voor noodzakelijke overnachtingen.

Restaurant & brasserie
Vanwege de maatregelen rondom Covid-19, zijn ons restaurant & brasserie gesloten, ook voor onze hotelgasten. Wij bieden diverse alternatieven om te blijven genieten van onze gerechten:

Zalen
Conform de maatregelen kunnen wij tot nader bericht uitsluitend zakelijke gasten ontvangen voor noodzakelijke bijeenkomsten. Wij vragen u persoonlijk contact op te nemen met de Afdeling Sales via 0512 - 58 63 07 of sales@drachten.valk.com. 

Fitness
De fitnessruimte is tot nader bericht gesloten.

Fietsverhuur
Het is nog steeds mogelijk om (elektrische) fietsen te huren. Vraag bij de receptie naar de mogelijkheden.

Oplaadpunt voor elektrische auto's en Tesla Superchargers
Het is nog steeds mogelijk om uw elektrische auto of Tesla op te laden bij één van onze oplaadpunten.

Veilig en Vertrouwd

Bij Van der Valk heeft de gezondheid, veiligheid en welzijn van onze gasten en medewerkers de hoogste prioriteit. Om uw gezondheid en veiligheid te kunnen waarborgen, willen wij u vragen tijdens uw bezoek aan ons hotel het volgende beleid na te leven:

  • Volg aangegeven looprichting en hygiëne maatregelen
  • Onze medewerkers zijn op de hoogte van alle hygiëne maatregelen en voeren deze instructies nauwkeurig uit. Ook dragen zij een mondkapje in de openbare ruimten
  • De algemene ruimtes zoals de lobby, lift, trap, deuren en toiletten worden zeer regelmatig gecheckt en gereinigd
  • Houd 1,5 meter afstand van andere gasten en onze medewerkers
  • Schud geen handen met hotelgasten of hotelmedewerkers
  • Was uw handen regelmatig en volgens de richtlijnen van het RIVM
  • Hoest en nies in uw elleboog en wend u af van andere gasten en hotelmedewerkers
  • Betalingen zijn alleen per pin/creditcard mogelijk 
  • Op diverse plekken in het gebouw is desinfecterende handgel beschikbaar
  • Onze gasten zijn verplicht een mondkapje te dragen in de publieke ruimten

Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven en niet naar het hotel te komen. 

Mocht u meer vragen hebben over de ingestelde maatregelen, neemt u dan contact op met ons via +31 (0)512 520705 of info@drachten.valk.com.

Veelgestelde vragen

Mag Van der Valk als hotel en restaurant geopend zijn?
Ja en nee, volgens de richtlijnen van de overheid is het toegestaan om als hotel geopend te zijn. Eet- en drinkgelegenheden in het restaurant of brasserie zijn gesloten.

Is het bezoeken van een Van der Valk hotel veilig?
Van der Valk neemt uw gezondheid en die van de medewerkers uiterst serieus. Wij hebben aangescherpte maatregelen binnen het hotel zodat dit gewaardborgd kunt worden. 
Alle Van der Valk hotels zijn ingericht volgens de richtlijnen van het RIVM. Wij doen er als hotel alles aan om risico’s tot een minimum te beperken. 

Kan ik als hotelgast gebruik maken van de restaurant voorzieningen? 
Nee, op 14 december 2020 is besloten door de overheid om ook het restaurant voor hotelgasten te sluiten.

Is het mogelijk om roomservice te bestellen?
Nee, helaas is het niet mogelijk om roomservice op uw kamer te brengen. U kunt op dit moment uitsluitend gebruik maken van vers bereide afhaalmaaltijden. Hiervoor is een aangepaste menukaart die u op uw hotelkamer vindt. U kunt onbijt en diner afhalen in ons restaurant.

Welke faciliteiten zijn er in het hotel geopend?
Het restaurant en de brasserie zijn gesloten. De fitness zaal is tot nader bericht gesloten.

Is het mogelijk om gebruik te maken van faciliteiten zoals een (elektrische) fiets huren bij het hotel?
Ja, vraag bij de receptie naar de mogelijkheden. Ook het opladen van elektrische auto's of Tesla's is nog steeds mogelijk.

Kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen? 
U kunt alle type reserveringen kosteloos annuleren tot 24 uur voor aankomst. Dit is van toepassing op individuele hotelkamer reserveringen. Op groepsreserveringen (reserveringen bestaande uit 8 hotelkamers of meer) zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met het hotel via info@drachten.valk.com of +31 (0)512 52 07 05.

Kan ik op de dag van aankomst mijn boeking wijzigen als ik verkouden ben of hoest?
Wij vragen u contact op te nemen met het hotel via info@drachten.valk.com of +31 (0)512 52 07 05.