Hotel Drachten heet u van harte welkom!

Van der Valk Hotel Drachten is t/m 14 januari uitsluitend geopend voor gasten met hotelovernachting. Alle maaltijden worden (tijdelijk zonder toeslag) uitgeserveerd op de hotelkamers. Meer informatie over deze sluiting vindt u hier.

Wij vragen u rekening te houden met de maatregelen die nog van kracht zijn, om uw gezondheid en die van andere gasten en onze medewerkers te waarborgen. Wij gebruiken de richtlijnen en aanbevelingen van het RIVM en de overheid als uitgangspunt, vertrouwende erop dat onze gasten eigen verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot het opvolgen van de corona maatregelen. Wij kijken uit om u in goede gezondheid te mogen verwelkomen in ons hotel!

In het hele hotel geldt:

  • Houd 1,5e meter afstand van andere gasten en onze medewerkers;
  • Draag een mondkapje wanneer u zich verplaatst door het hotel/restaurant/brasserie/zalen.

Hotelovernachting met & zonder ontbijt

Een geldig Coronatoegangsbewijs** is benodigd wanneer u bij ons komt overnachten en gebruik maakt van ons restaurant, de brasserie of de ontbijtzaal, bijvoorbeeld door bij ons te ontbijten, lunchen, dineren en/of koffie en thee drinken. We vertrouwen erop dat onze gasten eigen verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot het opvolgen van de corona maatregelen. Wij behouden ons het recht voor om onze gasten te vragen naar het Coronatoegangsbewijs.

Geen geldig Coronatoegangsbewijs wanneer u bij ons komt overnachten, maar verder geen gebruik maakt van het ontbijtbuffet, het restaurant, de brasserie of de zalen.

Restaurant & brasserie

Een geldig Coronatoegangsbewijs** is benodigd voor zowel gasten mét als zónder hotelovernachting die gebruik maken van ons restaurant of de brasserie. We vertrouwen erop dat onze gasten eigen verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot het opvolgen van de corona maatregelen. Wij behouden ons het recht voor om onze gasten te vragen naar het Coronatoegangsbewijs**.

Openingstijden restaurant
Vanwege de huidige coronamaatregelen wijken de openingstijden momenteel af van de reguliere openingstijden. Ons restaurant en onze brasserie zijn gesloten. Ook zijn er geen to go en afhaalmogelijkheden. Overnacht u bij ons, dan kunt u na 17:00 uur kunt de gerechten van onze menukaart bestellen om deze vervolgens op uw kamer te nuttigen. U kunt de gewenste gerechten bestellen en ophalen bij de receptie, of laten bezorgen op uw kamer.

Zalen

Tenminste t/m 14 januari zijn er geen bijeenkomsten in de zalen mogelijk. Wilt u na 14 januari een vergadering, feest of ander evenement organiseren bij Hotel Drachten? Wij vragen u persoonlijk contact op te nemen met de Afdeling Sales via 0512 - 58 63 07 of sales@drachten.valk.com

Een geldig Coronatoegangsbewijs** is benodigd voor alle aanwezigen in de zalen en boardrooms. We vertrouwen erop dat onze gasten eigen verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot het opvolgen van de corona maatregelen. Wij behouden ons het recht voor om onze gasten te vragen naar het Coronatoegangsbewijs**. 

Onze zalen zijn zodanig ingericht om bijeenkomsten mogelijk te maken en de richtlijnen van het RIVM te handhaven. Wij plaatsen de zaal in een zaalopstelling met 1,5e meter afstand.

**Geldig coronatoegangsbewijs, CoronaCheck-app & testen

Hierboven is per ruimte aangegeven voor welke activiteit u binnen ons hotel een geldig Coronatoegangsbewijs nodig heeft. Een geldig Coronatoegangsbewijs ontvangt u in de vorm van een QR-code in uw CoronaCheck-app op uw telefoon indien u:

  • Volledig gevaccineerd bent;
  • In het bezit bent van een herstelbewijs niet ouder dan 12 maanden;
  • In het bezit bent van een negatieve testuitslag niet ouder dan 24 uren.

In de aangegeven ruimtes dient u het Coronatoegangsbewijs te kunnen tonen, in combinatie met een geldig legitimatiebewijs.

Een zelftest geeft geen geldig Coronatoegangsbewijs.

Wilt u een papieren Coronatoegangsbewijs? Ga naar https://coronacheck.nl/nl/print/.

Heeft u een negatieve testuitslag nodig? Laat u binnen 24 uren maar uiterlijk 2 uren voorafgaand aan uw bezoek aan ons hotel gratis testen via een testen voor toegang locatie (bijvoorbeeld in Drachten, Leeuwarden, Assen, Wolvega), in te plannen via https://www.testenvoortoegang.org/.

Fitness

De fitnessruimte is tot en met 14 januari gesloten.

Fiets- en scooterverhuur

Het is mogelijk om (elektrische) fietsen en e-scooters te huren bij onze receptie. Ook zonder hotelovernachting kunt u een e-scooter bij ons huren. Vraag bij de receptie naar de mogelijkheden.

Oplaadpunt voor elektrische auto's en Tesla Superchargers

Het is nog steeds mogelijk om uw elektrische auto of Tesla op te laden bij één van onze oplaadpunten.

Veilig en Vertrouwd

Bij Van der Valk heeft de gezondheid, veiligheid en welzijn van onze gasten en medewerkers de hoogste prioriteit. Om uw gezondheid en veiligheid te kunnen waarborgen, willen wij u vragen tijdens uw bezoek aan ons hotel het volgende beleid na te leven:

  • Houd 1,5e meter afstand van andere gasten en onze medewerkers;
  • Draag een mondkapje wanneer u zich verplaatst door het hotel/restaurant/brasserie/zalen;
  • Volg aangegeven looprichting en hygiëne maatregelen;
  • Onze medewerkers zijn op de hoogte van alle hygiëne maatregelen en voeren deze instructies nauwkeurig uit;
  • De algemene ruimtes zoals de lobby, lift, trap, deuren en toiletten worden zeer regelmatig gecheckt en gereinigd;
  • Schud geen handen met hotelgasten of hotelmedewerkers;
  • Was uw handen regelmatig en volgens de richtlijnen van het RIVM;
  • Hoest en nies in uw elleboog en wend u af van andere gasten en hotelmedewerkers;
  • Betaal bij voorkeur met pin/creditcard of contactloos;
  • Op diverse plekken in het gebouw is desinfecterende handgel beschikbaar.

Heeft u verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Dan vragen wij u thuis te blijven, niet naar het hotel te komen en zich te laten. Bij een negatieve testuitslag bent u uiteraard welkom in ons hotel.

Mocht u meer vragen hebben over de ingestelde maatregelen, neemt u dan contact op met ons via +31 (0)512 520705 of info@drachten.valk.com.

Veelgestelde vragen

  • Is het bezoeken van een Van der Valk hotel veilig?
    Van der Valk neemt uw gezondheid en die van de medewerkers uiterst serieus. Wij hebben aangescherpte maatregelen binnen het hotel zodat dit gewaardborgd kunt worden. Alle Van der Valk hotels zijn ingericht volgens de richtlijnen van het RIVM. Wij doen er als hotel alles aan om risico’s tot een minimum te beperken. 
  • Kan ik nog een coronatest laten doen bij Van der Valk Drachten?
    Nee, de corona teststraat op het parkeerterrein van Van der Valk Hotel Drachten is gesloten. Heeft u een negatieve testuitslag nodig voor uw Coronatoegangsbewijs, laat u zich dan binnen 24 uren, maar uiterlijk 2 uren voorafgaand aan uw bezoek aan ons hotel gratis testen. U kunt een testafspraak maken via https://www.testenvoortoegang.org/. Zij bieden gratis coronatesten aan op meerdere locaties rondom ons hotel (bijvoorbeeld in Drachten, Wolvega, Assen, Leeuwarden).
  • Kan ik als hotelgast gebruik maken van de restaurant voorzieningen? 
    Ons restaurant en onze brasserie zijn geopend voor gasten met én zonder hotelovernachting. Vanaf 25 september geldt dat u in het bezit dient te zijn van een geldig Coronatoegangsbewijs in de CoronaCheck-app.
  • Is het mogelijk om roomservice te bestellen?
    Ja, dat is mogelijk. U kunt alle gerechten van de menukaart bestellen en vervolgens ophalen bij de receptie, of tegen een toeslag van €10 laten bezorgen bij uw hotelkamer.
  • Welke faciliteiten zijn er in het hotel geopend?
    Het restaurant, de brasserie, het terras zijn geopend voor gasten mét en zónder hotelovernachting. Gasten met hotelovernachting kunnen ook gebruik maken van de fitness ruimte.
  • Is het mogelijk om gebruik te maken van faciliteiten zoals een (elektrische) fiets huren bij het hotel?
    Ja, vraag bij de receptie naar de mogelijkheden. Ook het opladen van elektrische auto's of Tesla's is mogelijk.
  • Kan ik mijn boeking annuleren of wijzigen? 
    U kunt de meeste reserveringen kosteloos annuleren tot 24 uur voor aankomst. Dit is van toepassing op individuele hotelkamer reserveringen die u heeft gemaakt via een Van der Valk website (valkverrast.nl of hoteldrachten.nl). Voor non-refundable boekingen en/of boekingen via boekingssites (zoals Hotelspecials, Booking.com) gelden andere regels. Op groepsreserveringen (reserveringen bestaande uit 8 hotelkamers of meer) zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing. Voor vragen hierover kunt u contact opnemen met het hotel via info@drachten.valk.com of +31 (0)512 52 07 05.
  • Kan ik op de dag van aankomst mijn boeking wijzigen als ik verkouden ben of hoest?Wij vragen u contact op te nemen met het hotel via info@drachten.valk.com of +31 (0)512 52 07 05.